מעשה בלחם

 ערפילי הבוקר נחו על מושבת הוותיקים ביסוד המעלה. לחם המחמצת של יעל בדיוק יצא מהתנור. הגעתי לאסוף הזמנה מהלילה. הפעם הקודמת שקרעתי את הלחם הזה לגזרים היתה כשהגברת הראשונה שלי, קפצה לבקר את יעל והביאה ממנה סל של מאפים. הכל מעשה ידי יעל, הכל ממחמצת, הכל טעים להפליא. 

צבע הלחם הכפרי הזכיר את הלחם ה'שחור' של פעם, אתו היינו מנגבים את השמנת של פעם. עם המחמצת של יעל הניגוב הפך לעונג. הלחם פשוט נהדר. זה כנראה אחד הטובים שאכלתי, וטעמתי לא מעט. 

המאפייה הביתית של יעל נמצאת ביסוד המעלה. מסביב לה צימרים וחדרי אירוח ועוד מיני טעמים המקשטים את המושבה הציורית. יעל ארזה לי שלושה כיכרות ודמיינתי עצמי חוזר עם סוס ועגלה לכפר הנשיא, אחרי שאספתי בדרך ביצים וגבינות. כמו בחיים האמיתיים, בלי גרם אחד של צבע מאכל. רק צפירה מרעישה על הרמזור בצומת יסוד-שדה אליעזר, הצליחה להחזיר אותי למציאות. 

ריח המחמצת התפשט בחלל הבית ולא רציתי להתאפק. מרחתי עליו מלא חמאה ונגסתי. הטעם היה נהדר וחידד ביתר דיוק  למה אין כמו לחם ממאפיה ביתית ולמה אסור להתפתות ללחמים בסופרמרקט, שם אין לנו מושג מה דחפו פנימה. 

אחרי שאוכלים את הלחם של יעל, מרגישים כל כך טוב וטעים, שאפשר להמשיך לאכול עוד ועוד ועוד. אין שום ייסורי מצפון ובטח לא ייסורי בריאות. פשוט חגיגה לחיך. הבוקר הזה היה מושלם.

עוד במאפייה של יעל. הכל בהזמנה מראש. מבחר לחמים, בגטים, בורקסים, עוגיות ועוד הפתעות טעימות. הכל כמובן ממחמצת. הזמנות 052-8715504